Tuesday, September 22, 2009

** Aku dan Hari Raya **

www.tips-fb.com

Salam Aidifitri semua.
ok entri kali ini aku nak cite pasal sambutan raya kat Salem pada 21/09/09...

malam raye.aku sbg DJ.cewahh.pasang lagu raya.syahdu neh.hooh0.masing2 tgh sibuk memasak.aku + najie bancuh tepung nak buat roti jala.ok kami tido awl.next mission: kene bgn awl nk jala roti.huhu.

ok.5pagi dah bgn.nk menjala roti.pasang lagu raya,syahdu2...then masak kuah lodeh ngn julie..bancuh2 air katira..atlast,kul11 lbh aku baru mandi..waahh bz seh aku..haha.mesti bangge mama tgk aku memasak di pagi2 raya..


MENU: 
Nasi Arab ( Adaw)
Nasi Empit ( Nj )
Kuah Kacang ( Pip + Nina )
Roti Jala ( Aku + Najie )
Kari Ayam ( Asma + Casio )
Sambal Ikan Bilis ( Asma )
Sayur Lodeh ( Aku + Julie )
Ayam Goreng Rempah ( Dra + Wanicik )

DESSERT:
 Kek Batik ( Casio )
Bubur Kacang Hijau ( Pipa + Nina )
Karamel ( Ivy + Yunny )
Kastard ( Adaw )
Lengkong ( Najie + Julie )

AIR:
Air Katira ( Aku)
Fruit Punch ( Ivy + Yunny )


menu utama.

 
dessert~


Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..ramai gak yg dtg..terima kasih lah pada para tetamu.harap suke ngn hidangan yg xseberapa...huhu...lepas makan2...kami ade lah buat majlis bersalam-salaman dan meminta maaf sesame sendiri.
"mane yg lepas tu same2 lah kite lupekan.bukalah lembaran baru... Sedangkan Nabi ampunkan umatnye..YA kite bukan nabi.tp apelah salahnye mnjadikan nabi itu sebagai cth yg terbaik... kite ni..manusia biase yg tidak terlepas dari melakukan silap dan salah..mungkin kite hari ini.esok luse diye pula.tulat mereka pula..moge berlalunya Ramadhan yg penuh berkah ini membawa seribu erti sejuta kemaafan.moge kite berjumpe kembali Ramadhan di thn dpan sekiranye umur pnjg...."

selesai sudah majlis...amik gmbar plak..haha..mane lah tau kan leh msukkan kat utusan malaysia ke..hahaha.salam perantauan next year...

 Salam Perantauan '10..hehehe


 
 Air Katira...inspired from ayah aku..huhu..ilang gak ngidam aku.

 
 Amboi2 makcik2...hahaha..

 
 tetamu2 sekalian.

 
 tetamu juge..

 
 tetamu2 juge2.

  
 gile ceria muke..bangge mak aku tgk aku xhomesick..mauhahaha.


ptgnye.dah settle semua.aku p0n msuk bilik.solat2.pastu tibe2 ade satu perasaan yg xbest meyelinap msuk dlm hati aku..damn!! AKU HOMESICK ke???? aiseh xleh jadi neh..wat t0 do man.. tetibe bdk2 ni ajak wat karaoke...huhuhu.pe lgi kumpul ramai2 kat dpn tv...start r melalak2 lagu raye..yess,hilang p0n perasaan yg xbest itu~


karaoke~

k,mlm de lagi sesi mkn2..gile byk food.haha..leh smpai esok neh..penatnye lah hai kemas2.smlm masak2 pastu rini kemas2 plak...barulah aku tau betape pntnye mak aku nk wat juadah hari raya..selame ni aku tau je siap2..esh2.insaf2...mlmnye aku l0lap ngn sgt nyenyak...huhuhu.

kebetulan.hari raye pertama ni..same dgn birthday adaw...
so HAPPY BIRTHDAY ADAW...moge panjang umur..murah rezeki...=D

ok aku rase aku nk wat confession..thn ni je.dah 3 kali gmbar kami masuk paper...muahaha..gile glamer ke hape kami neh...hihihihihi.ala sesekali glamerkan salem pe slhnye ek?t0l x?




gambar ni time promote 1 MALAYSIA..masuk THE STAR..


 
ni salam perantauan 09..utusan 29/08/09

haaa...ni yg paling baru sekali...
mak aiiii sampai dua kali dalam sethn ni.huhuhu....

Berakhirnya blog ini maka terpaksa lah aku memulakan hidup aku selepas raya sebagai final year even result still xkuar2 lagi...bengong!!
Sekian sahaja...





1 si gojes suke membebel:

Anonymous said... [Reply]

wow glmer yer ko! aku pk aku yg selalu masuk surat khabr hahaha

air karitan tu air apa! sup ke bubur ke! pelik je..

kalau dlm bilik ncmpk mcm malaysia je india nie/!
*bodoh tak stament nie hahaha

Related Posts with Thumbnails