Saturday, June 12, 2010

saya nk tanye la..duduk kt india..susah x nk survive? akak dok area mane ea?

www.tips-fb.com

duduk india ni boleh dikatakan agak unik.. Tak adalah yang senang dan takada juga yang terlalu susah. Sebab bila kita hidup merantau ni kena tahu da apa yang bakal kita hadapi dari segi persekitaran.. Masyarakat..makanan.. Pengangkutan dan sebagainya..

Macam akak.. Akak duk area salem.tamilnadu.. South of india.. Bahasa tamil.. Jadi skrg ni cabaran akak adalah kena belajar cakap tamil untuk berkomunikasi dengan para pesakit.. Tak ada lah perfect mana.. Tapi bolehlah.huhu.

Hmm adik bolehlah baca pengalaman-pengalaman akak di india dalam blog akak ye.. Adalah asam garamnya.. Ada manis ada pahitnya..

Tapi itulah yang mengajar kita menjadi lebih tabah.. Kata orang kalau boleh survive duk india campaklah mana saje. Mesti leh hidup.haha. Tak tahulah kan.

Tp honestly memang pernah menyesal sbb xthn cabaran.. Kuat sangat cuba nak resist india.. But u know once i gave in.. The things become much better..

India unik dari pelbagai segi.. Kita xmampu ubah india tapi.. Kita lah yang kena terima india dan adapt diri sepenuhnya.

Dan Alhamdulillah nak habis pon da.. =)

Ask me anything

2 si gojes suke membebel:

adrinaqamarina said... [Reply]

tapi betol la kakak...susah senang idop kat rantauan ne la yang buat kte jadi lagi tabah dan kuat kan?
tapi kadan3 tengok,egypt dengan india pon de jugak sme3 sket...
sket je la...
hehe

ps*rina lama ag kat sni...yeayh!

~suNshiNe~ said... [Reply]

dok kat india ke? baru perasan..

Related Posts with Thumbnails