Wednesday, October 14, 2009

Moge Roh mu dicucuri rahmat.....

www.tips-fb.com

Sahabat baik aku, Fatimahtussolihah Bt.Aziz Final year BDS,Salem telah kembali ke rahmatullah pada ptg semalam....aku mmg sdh nk cerita..aku terbayang2 je arwah time posting.kat class.
mmg xdinafikan.aku agak rapat dgn arwah..lagi2 sejak arwah duk kt luar hostel.kat town.
aku rase mcm baru je td aku kat library wat assgment sesame.lunch sesame.
then aku bgn2 tdo je ptg smlm,aku dgr tim accident.
aku ngt accident biase...aku dpt msg "it's really worst"
aku xsng hati duk kt luar emergency room..
xde kbr ape2 p0n..thenaku dpt tahu dr Mr.Principal.
"call En.Khai(our JPA rep in Chennai), get ready to send Fatimah's body back"
i was in shocked!!! mase tu aku tgh ckp ngn mak Tim.
aku baru je ckp."kami xtau ape2 lagi makcik,kami semua tggu kat luar"
2times Principal ckp mcm tu..aku xnk percaye.
sbb xnk lost hope.sbb nothng hav been announced yet.

aku rse Tim's mother deserve to kno da truth.then
i asked Steph to call her mom n talk to Principal.
Principal ckp "Madam,I'm sorry..your daughter no longer here anymore"

mcm nk gugur jantung aku..mmg aku sdh.aku sdh sgt....
Tim g Bangalore cari serai..nk buat open house..
ajak kami masak sesame(kat umah tim)..dan baru je tim tykan
aku kelmarin..sume dah jadi...

Kemalangan tu terjadi bile tim otw back blik dr kolej to rumah diye.
dlm kereta tu ade 2 org senior(CRRI),Tim n Arathy(her roomate n also our batchmate).
then,from wat i heard,da car that da senior drove wanna overtake 1 car(m not sure)
then ade bus kat dpn...n diye xsmpt nk patah balik..
i saw da car n da bus.it was really worst..i cant imagine da impact
there..da car almost half hancur..4 org yg terlibat..
3meninggal(driver di tmpt kejadian,Arathy bile smpi hosp,
Tim after dat)n 1senior in coma.

ptg semalam aku g umah Tim,nk amik pasport.then.
i saw her gold necklace,bracelet n earing yg sememangnye diye
slalu pakai(esp the necklace) in 1 plastic yg leh seal tuh.
awlnye kami ngt sume brg kemas diye hilang time incident tuh.
bile msuk rumah diye aku rase sebak je..mcm2 kenangan dtg..
i miss her already...

to Fatimah's Family...
salam takziah...tim sgt baik dgn semua org esp batchmates..
kami sgt syg kan tim...
dan akan merindui dan terasa dgn kehilangannya...
kami doakan rohnya dicucuri rahmat...
AlFATIHAH...

and may ARATHY SREEKUMAR, SABREE SIR R.I.P..

n may MOHKSIN SIR recover from coma sooner..



 Tim.we will miss u..alot.

 
 kenangan raye~
 
 
Tim and Arathy during Steph's birthday.


 1 Malaysia...

 


 

today,we off to see her body in General Hospital after autopsy...
n then off to Bangalore utk memandikan,mengkafankan dan solat jenazah
sebelum dihantar jenazah dihantar balik ke Malaysia...

p/s: tanpa sedar aku menitiskan air mate lagi....

22 si gojes suke membebel:

♥♥ eija ♥♥ said... [Reply]

salam takziah...
saya pun penah alami juga :(

Anonymous said... [Reply]

takziah intan.

Teru teru bōzu(てるてる坊主) said... [Reply]

takziah intan....semoga rohnya berada di tempat orang-orang yang soleh...AL-Fatihah....terkenang kepada sahabat yang telah pergi...

Anonymous said... [Reply]

owh. sedih ye mesti keluarga dia rasa sedih gila

bila baca nie terigt aku pengalaman aku pergi ke hospital tuk tgk ayah aku! sampai sana. kita org dah masing tau memang ayah dah takde, tapi masing2 pura pk positif ayah selamat tu!

last sampai kaunter, nurse muka pucat bila tanya nama ayah aku!
masa tu aku dah tau ayah aku memang dah pergi..

tapi masih nak dgr dari mulut nurse tu!! :(
rasa mcm dalam filem lak!

tapi kematian tu memang akan di alami semua org!!!

budak baik said... [Reply]

intan..
tak sangka kawan yang kita baik dan rapat sangat sejak KUTPM dah tinggalkan kita, sungguh cepat..
oh, tak sangka lawatan aku ke salem ogos lalu is the last time i met her..
staying in her house,and met her housemate..
oh dah ajal, kita tak boleh tolak..
i'll miss arwah fatimatussolihah aziz sampai bila2..
the sweetest friend..
i love u, friend..
al-fatihah..


(aimi amirah)

MomoN said... [Reply]

takziah buat family dan sahabat2 arwah.T_T

tanpa sedar, saya pun menitiskan air mata.

IntanBerlian said... [Reply]

to semua...terima kasih..moge rohnya dicucuri rahmat...

to aimimira~ aku rendu gile dia..naseb baik ko dtg salem ari tu..

to kak zimah~ ye..smpi skrg asik terkenang...

vilash said... [Reply]

tim, always encouraged me whenever i was down...slalu sms aku tanye khabar...never failed to keep in touch..i was chatting with her 3 days back..she was telling me she was soo happy...tak boleh percaya that she's no more...miss , u tim...buddy u will always be in my heart... rest in peace, tim...

Anonymous said... [Reply]

aq pon sedey intan..aq terperanjat gle2..tim mmg kwn yg baek..n aq nyesal sbb slama dia idop..aq x pnah n tny kabar..mayb its too late now..but i hope she knows dat i'll b missing her n she'll b in my heart..
mlm kemarin, aq tgk blek gamba2 mase KU dlu..mase ramai2 pg genting same2..dia ade gak..it was so fun..

hope korng sume kt sana ok2 je..take care of each other..

semoga rohny dicucuri rahmat..alfatihah

raja

Anonymous said... [Reply]

intan...
nk mintak izin copy ko nye entry n link kan ko nye blog kat blog aku. so dat, bdk2 sekolah kiotrg leh bace.. sedih sangat bace entry ni.. =(..
semoga roh dia ditempatkan di kalangan org2 beriman.. amin~

norina hakimi said... [Reply]

Last time terserempak dgn arwah Tim kat selekoh nk ke locker. Sedih sbb x sempat nak tegur, sekadar bertukar senyuman..Semoga roh arwah Tim dicucuri rahmat..

Kembara Syahadah ~NFES~ said... [Reply]

salam takziah..

she's my fren's sister..how sad n tragic!

Al-Fatihah..
Allahummaghfirlaha..

adEkBeraDeK said... [Reply]

InnalillAh, I read abt In in Malaysian newspaper~ may her bOdy rest In peace..
Al-fatihah~

Anonymous said... [Reply]

takziah kepada family arwah tim..aku kenal sgt arwah tim,cos she is my senior stahun dr aku time kt secondary school..aku tkejut sgt brita tsebut...bg aku mcm xpcaye...dulu aku kerap gak msj ng die,gurau2 ng die kt dlm msj..aku doakan smoga arwah tim berada di kalangan yg dirahmati Allah...AMEEN,tiap2 yg hidup,pasti akan menemui mati n kembali kpd Allah,,

IntanBerlian said... [Reply]

to vilashni~ it's so sudden.til i cudnt breath to believe it..but i kno.it already happened..may tim r.i.p...u'll be missed tim.alot~

to elmoluvpaddigton~silekan...=D

to raje,nina adekberadek,faizatul ema,anonymous~ sh nk percayekan..tp sume takdir..aku sdh sgt.aku cube trime..aku cube gak..

aleisA said... [Reply]

may her rest in peace.
be tough ekh intan.

Amir Izwan said... [Reply]

Kawan awk ke yg masuk dalam berita tempoh hari accident kt India? Takziah sy ucapkan k :((

IntanBerlian said... [Reply]

to amir izwan~

yep2 my bestfriend.time kasih amir...
hmm meluaskan beritenye kt msia tuh..

btw.xsngke mytalento sudi jengok cni.well a fan of ur blog.keep it up~

fadzly said... [Reply]

Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati

Ada cerita tentang aku dan dia
Dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
saat kita berduka, saat kita tertawa

Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita

-Semua Tentang Kita, Peterpan-


Al Fatihah untuk arwah.. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah.

IntanBerlian said... [Reply]

hmmm moge tabah ye fadzly...

pianoMan said... [Reply]

sedih sy bc kisah awak kehilangan seorg kwn baik..syukur sy x alami mcm awak..;'(

paperCrane said... [Reply]

Alhamdulillah baru harini ak tau cerita sebenar mcm mn arwah meninggal..she used to be my 'kakak angkat' ms kat sek. Bersyukur sgt sempat jumpak arwah for the very last time ms cuti summer '09 haritu.
May Allah bless her soul..Al-Fatihah

Related Posts with Thumbnails