Thursday, May 27, 2010

i'm just need someone called 'bestfriend' to share anything.

www.tips-fb.com

salam semua,

i need someone to talk to.
Bila orang tanya siapa best friend kau intan? Aku blank.
Orang kata.best friend someone yang kita boleh rely on. Tak kira bila kita perlukan seseorang untuk berkongsi suka mahupun duka.


Bila kita perlukan dia.dia ada sahaja. Tanpa perlu kita susah payah mencari dan berfikir siapa dan di mana. Aku fikir dalam-dalam lagi. Nak kata si A. Tak juga.aku rapat dengan dia.tapi tak de la sampai dapat berkongsi kesedihan.

Nak kata si B. Tak juga.. Aku masih hesitate untuk meluahkan kebuntuan mahupun masalah yang ada. Habis tu siapa?

Bila aku pikir-pikir lagi.. Aku tiada best friend.how pathetic am i? Kawan ada. Ramai.. Melambak.. Aku kadang- kadang sedih dengan diri aku. Bila i need someone to talk to.i have none. Aku simpan dalam-dalam apa aku rasa.. Bila aku penat simpan.aku luahkan.. Tapi bukan pada orang. Aku sekadar menangis.. Bila puas menangis.. Hati rasa lega.. Aku lupakan apa aku rasa..


Dulu mama tempat aku luahkan.. Bila dah besar camni. Aku limitkan. Apetah jauh-jauh begini. Aku tak nak mama susah hati..

Then bam2 tempat aku berkongsi segalanya. Tapi panas tak berpnjangan.pasti ada hujan di tengah hari.. Bila selisih paham antara aku dengan bam2. Aku hilang terus tempat bergantung.. Tapi tak. alhamdulillah Dia masih ada..


Bila orang tanya kenapa? Aku jawab.aku get used to be like this. Pemendam rasa.. Aku cuba acting.pretend kuat.. Tapi dalaman aku rapuh. Serapuhnya.. Goyah. Tak sekuat luaran aku.. Aku kerap menangis sendirian.tanpa bahu tenpat aku bersandar.. Tanpa telinga yang mendengar.. Tanpa tangan yang mengusap.. Tanpa suara yang memujuk.. Tanpa kata-kata semangat yang datang membina kekuatan.. Semuanya aku bina sendiri.. Agar aku kuat bisa menempuh liku-liku cabaran dan dugaan hidup ini..

Walau aku nampak ceria.tapi terselit sedikit kesedihan hati. Marah ke geram ke sedih ke semua aku simpan dalam2.. Aku tak tahu marah menengking orang.. Tak tahu juga nak menegur hey kau dah kecik kan hti aku.. Hui sape buat camtu..


Kadang-kadang aku rasa senang nya kalau aku ni orang yang cakap lepas.. Tak ada simpan-simpan. Tapi aku bukan orang yang suka cakap tak pikir dulu..


Aku minta moga aku makin kuat.. Kuat dalaman sekuat luaran aku.. Terima kasih Dia.


Maaf entri penuh emosi. Aku bukan menagih simpati.sekadar meluahkan apa yang aku rasa.


Pulihkan lah jiwa dan ragaku wahai Dia.aku nak hati yang tegar dan cekal. Aku hambaMu yang lemah.


Di saat ni aku terlalu rindukan kau Tim.berikanlah aku kekuatan ya Allah.

P/S: AlFatihah buat arwah Fatimatussolihah.

10 si gojes suke membebel:

adrinaqamarina said... [Reply]

sis intan kuat oke!
ceria salu eh...

ps*al fatihah untuk arwah kawan sis intan...
rina de terbaca entry tu...
i lost sumone too...
=')

nIsYa said... [Reply]

bkan mudah nk cari bestfriend..

IntanBerlian said... [Reply]

adrinaqamarina~

thx adik... insyaAllah cuba menjadi ceria mcam selalu.huhu.. muuahhh!

IntanBerlian said... [Reply]

hanie@nisya~

ye dear, bukan senang nak dapat bestfriend. lagi2 yang boleh berkongsi suka dan duka.

JelinaJoli said... [Reply]

kekdang rasa macam banyak besfren.
tp bila time susah, godek2 henpon,
eh2 i takde besfren
huuuuuuuuuu~~
sedey2!



blog kan ade... kawan2 blog pon besfren what..

Ahn said... [Reply]

intan = power puff girl =)

ftrhd said... [Reply]

are you ok? kalau perlukan apa2 i can be your friend :)

IntanBerlian said... [Reply]

enjelinajolipit~

haha exactly la jelina.kdg2 aku emo sndri.pehal aku rasa aku xde bespren.padahal rasa cm melambak.hoho

IntanBerlian said... [Reply]

kiwi~

huhu maceh!

IntanBerlian said... [Reply]

fitrihadi~

hmm thx.appreciate ur offer =D. i'l find u if i need a fren ok?

Related Posts with Thumbnails