Saturday, December 05, 2009

Cerpen Jiwang #1

www.tips-fb.com

Cerpen Jiwang.

Kem Perfect Score SBP Zon Selatan lokasi SBPI Selandar.
Cerpen ini mengisahkan si gadis bername KIUT, si lelaki bername JEJAKA dan SENGAL.

Kiut si gadis comel yang agak kasar sedikit tapi hati dia sangat lembut..name pon pompuan kan.. Jejaka pula sangat taiko..besar kepale tak ingat dunia.. Sengal ni pula sangat bengap dan suke benar ngan si kiut ni...

Di kem itu,Kiut dan Sengal dapat satu kumpulan dari bermulanye kem sampai penghujung kem. Start dari sesi perkenalan, addmath dan fizik. Kiut memang tak berape gemar dengan si Sengal ni.. Tapi barulah Kiut perasan yang Sengal ade hati dengan Kiut rupenya.. Setiap kali bermulanya sesi kem,pasti Sengal nak duduk sebelah Kiut walaupun bersempit-sempit..Rimas Kiut dibuatnya. Bukan takat itu je.siap ajak tukar2 necktie lagi..tukar2 phone number..tapi kiut xkuasa nak layan..

Bila sesi fizik bermula,maka bermulalah segala episod antara Kiut dan Jejaka...Sengal hanya sebagai watak tambahan..
"weh Sengal,xboleh ke ko duduk sebelah lelaki?ko nak bersempit2 kat situ gak buat pe?" Jejaka bersuara xpuas hati dengan si Sengal.

Sengal hanya mendiamkan diri..lantas mengambil tempat di sebelah Kiut..Dia buat tak tahu je pe si jejake cakap..seolah2 dalam kumpulan tu ade kiut dan dia je...

Tapi itu bukanlah masalah yang memeningkan kepale kiut..Tapi sebenarnya yang bermasalah ni..si Jejaka..Yang membuatkan si Kiut bengang dengan Jejaka ni,dia ni punyelah pemalas..membebel je dengan kwn dia..borak.. gelak2.. ngumpat.. sakit hati dowh kiut tengok..tak abis2.. padahal keje melambak..name pon group work.tapi xnak buat ape2.Tak puas hati betol kiut..

Weh Jejaka ko xboleh ke tolong buat keje ni?? asik aku je buat,bebel kiut.

alah,leklah..nanti aku present...ko buatlah ek..

bile sampai turn present...jejaka buat hal..xnak pegi depan present,panas gile kiut ni..muke dah merah padam tahan marah...last2..jejaka pi suruh Sengal plak yang present.. dah lah terkontang kanting mamat tu kat depan sorang2.. ape ke bengap sangat Sengal ni..boleh plak ko g sorg2 kene buli kat depan tuh..

weh jejaka.ko ni nape? tadi kate nak present.ko biar plak si Sengal wat sorg2..xleh harap betol ko..harap muke je hensem.tapi pemalas macam cipan.. dah gi depan tu tolong Sengal.. sian kat dia..atleast ko pegilah tolong pegang kertas tu ke..panas darah dah si kiut ni..kalo hari2 mengadap jejake mahu hypertension kiut..

memang menyirap je darah si kiut ni dengan jejake.. sepanjang-panjang kem tu..xada yang menarik langsung..harapkan muke je ade..ikutkan hati mahu si kiut ni sepak2 terajang jejake ni..tapi nasib baik kiut ni gadis yang sopan lagi lemah gemalai.semuanya dia tahan je..lebih2 pon cite kat member2 dia.. bagi kiut,dah buat ape nak cakap lebih2 dengan jejake..menyakitkan hati je..

lepas 3 hari.maka berakhirlah sesi kem.. lega hati si kiut ni,.xade dah nak mengadap muka jejake yang buat kiut panas darah..

lepas majlis penutupan, kiut gi makan kat dewan makan.sorang2..sebab member2 sume dah g dulu.. borak punye borak sampai abis makan..lepas satu2 cite kuar dari mulut masing2.. pasal laki kacak.laki ensem..laki macho..laki lembut..laki sengal...dan jejake pon xterkecuali.. selesai makan, kiut gi cuci tangan..

tibe2...terserempak plak dengan jejaka...damn it! name muke mamat ni plak yang aku nampak..kate kiut..tapi,tanpa disangke..

hey kiut, good luck SPM ok?? ,kate jejake kat kiut sambil tersenyum paling manis sekali yang kiut pernah nampak...
mak aiiii,manisnye senyuman...cair hati aku, kate kiut dalam hatilah..

errr,awak pon jejake.good luck ok.. abis hilang sume marah2 sumpah seranah dalam hati kiut dek manisnya senyuman jejake..perkh...manisnye macam madu beb..

sudahlah lepas tu.angau je keje kiut..ini ke orang kate cinta pandang pertama?? leh caye ke..kiut tertanya2 kat diri dia sendiri..kalau duku kiut ni tak nak tengok muke jejake..tapi sekarang berubah plak..rase nak tengok lame2..tapi sayangnya dah terlambat..jap lagi nak gerak balik dah pon..dalam hati tetibe memberontak nak gi minta phone number jejake.. uihhh dah gatal sangat ke aku ni???,kate kiut..oh tidak2..!! jangan kiut,ko xsegatal itu ok..lek2.. maintain cool kiut...

p/s: argh sambung nantilah..aku dah penat.daaa~

 



1 si gojes suke membebel:

♥SYAFIQAH ♥ said... [Reply]

oh tuhan sekolahku..SBPI Selandar tue ^_~

Related Posts with Thumbnails