Monday, December 28, 2009

SALEM-CHENNAI-KLIA-KUANTAN-TERENGGANU-KUANTAN-MELAKA......

www.tips-fb.com

wah.....setelah sekian lama aku membiarkan blog aku yang bersawang ni..kini m back bebeh.. hmmm Alhamdulillah dah selamat sampai rumah dengan jayanya...

23/12/2009
bergerak ke chennai beramai dengan naik 1 tempo traveller...10 org sumenye.bersame2 beg-beg bagasi yang maha berat...aku rase kesian gile tengok muke pakcik2 ni angkut beg2 kitorg.. muke nak terkencit pon ade.. maaplah pakcik..kami bawa sume jenis batu bata dan batu jalan... punye lah tak selesa kan tido duduk.. tapi aku tetap tido..biaselah intan.. di mane2 pon leh tido dengan bahagianya...

24/12/2009
sampai Chennai pukul 4pagi..check in hotel.. pas solat tido balik..perot aku dah happening habis wat konsert keroncong..walaupon sambutan sangat menggalakkan,aku tetap tido dengan lenanya..

g breakfast.itu yang dinanti2kan..aku dah lame x makan puri kt METROMANOR HOTEL ni...huhu..

then bergerak ke T.NAGAR... buat pengetahuan sume..T.NAGAR ni lah syurga sari...ade pelbagai jenis dan rupe serta pelbagai harga...pilih2 saje.. aku memang kene tahan nafsu..dah 30sari aku angkut dari SALEM.. tapi rembat tetap rembat.. aku rembat lah 3helai...

then aku buat mahendi plak kat tangan aku.hehe...rase macam nak kawen plak dah..haha.. *kawen lagi aku ni*

jalan-jalan SPENCER PLAZA... gi PENTALOON,WESTSIDE...keluar masuk fitting room.haha..syiok dowh kalo bershopping..memang tak ingat dunia..lagi tak ingat bile aku rembat satu botol Carolina Herrera Limited Edition...tsk.tsk.tsk..

then pukul 8mlm..bergerak gi Chennai Airport.. punyelah terperanjat aku.. *buat-buat terperanjat* bagasi aku je total dah 55kg? makk aiii....bior betik... sekali excess plak.then akak kt kaunter tu ckp,xpelah hand luggage sume kecik2..akak bg free...baiknye hati kak.hehe... lewat sikit flight mlm tu..delayed half an hour..

25/12/2009
pagi krismas di KLIA..alangkah indahnye hidup aku pagi tu..hehe.. tapi sedihnya..bagasi aku pecah.. hampeh.betol..mesti men baling2 je beg aku ni...*dah berat sgt..padan muke aku* nampaknye kene beli beg baru lah ni...

huhu..muke pertama aku nampak ialah.....jeng3..... MR.BAM2 kesayangan aku.hehehe... tq sayang sebab amik intan kat airport... then terus gerak gi umah pakcik aku kat Sepang...

siap-siap utk ke Terengganu.. ada 3 kereta sumenye termasuk kereta BAM2... Aku,bam2 dan didi adik aku naik satu keta..maaplah sayang..cube gak tahan mata ni nak teman awak drive.tapi seriously..tak larat..huhu.. sesampai di Kuantan, naik plak NAZA MAN EM.. tinggal kereta BAM2 kat umah sewa dia... dan teruskan perjalanan ke TERENGGANU...

sampai Terengganu tah lah pukul berape..tak perasan pukul bape..aku ni memang bantai tido je lah dalam
keta.. BAM2 puas melayan kerenah Haziq.hehe...

sewa homestay...rehat-rehat sebentar.. terus pergi pusara Arwah Fatimahtussolihah.. mak,ayah,adik2 Tim sume dah tunggu kat sana.. sesampai kat sana..aku baca Al-Fatihah dan doa tuk Tim... sebak rasanya..memang aku tak dapat dah nak tahan.. maaf Tim aku cuba tahan tapi tak tertanggung rasenya rindu kat ko Tim..tumpah gak air mate ni kat pusara ko.. bile mak ko bagitahu aku.. " TIM TAHU INTAN DATANG NI" bertambah sebak lagi aku TIM... tapi aku tahu..ko memang tahukan aku datang?aku janji ni bukanlah yang terakhir aku datang lawat ko.. insyaAllah bila ada masa nanti aku datang lagi ye TIM... masa tu macam2 kenangan tetiba menerpa dalam kepala aku ni Tim...

lepas tu kami sume gi umah nenek TIM.. nenek dah masakkan Laksa Terengganu..first time aku makan.. best.. aku ni memang jarang makan laksa.. nenek kate dia xboleh tengok aku..sebab nenek terkenangkan ko Tim..

gerak balik sebab dah Maghrib.. singgah Masjid Kristal pastu gi makan.. malam tu umi datang rumah nak hantar keropok..  umi kate, "nak menumpang kasih" terharu aku dengar TIM.. mungkin kau pon xkisah kan Tim..penat sangat malam tu.. aku tido dengan mama... rindu kat mama x hilang lagi..

26/12/2009
pagi-pagi umi dah datang hantar sarapan..terima kasih umi.. lepas sarapan aku singgah lagi pusara ko Tim.. then singgah rumah nenek jumpe umi dengan abi ko TIM... Then bergerak balik ke Kuantan..

sesampai ke Kuantan terus gi rumah Opah dekat Bukit Goh.. tido sane malam ni.. BAM2 datang rumah Opah petang tuh. malamnya pergi round2 dekat Pantai Teluk Cempedak.. makan2..then DIDI ikut BAM2 balik rumah sewa dia..

27/12/2009
bergerak balik ke MELAKA.. Opah ikut balik.. singgah rumah pakcik di KERATONG.. lewat petang baru sampai Melaka..letihnya.dan aku juge tak sihat.demam,batuk,selsema sume menyerang..lengkap 1 pakej.. argh... tolonglah cepat baik...

itulah aktiviti aku sepanjang bape hari sesampai kat Malaysia...

p/s: terima kasih wat umi sekeluarga... terima kasih gak wat bam2..huhu...

3 si gojes suke membebel:

Anonymous said... [Reply]

slmt bercuti buat kamoo !

::smaku:: said... [Reply]

cantek weh dorang lukis inai tu!

IntanBerlian said... [Reply]

to uruchimaru~
hehehe thanx!!!!

to smaku~
siyes cantik.xde tgk buku mane2 p0n.. dua org yg berbeza wat..tapi almost same..kagum aku.huhu.dah r laki.