Sunday, May 15, 2011

Review: Maharaja Lawak 2011 minggu ke-7, Amir akhirnya tersingkir!

www.tips-fb.com

As Salam Readers,



Maharaja Lawak kembali lagi minggu ini. Yep sememangnya minggu yang aku tunggu-tungu sebab nak tengok sehebat manakah kemampuan mereka beraksi dalam SILENT COMEDY. Punyalah tak sabarkan malam-malam Jumaat dah buka youtube cari. Awal betul mereka ni upload.haha. Best-best.


Here we go,


1) JAMBU






Entah kenapa aku memang suka sangat dengan Jambu, bukan aku sahaja cakap malah kawan-kawan aku pun. Sebab mereka ni memang best tang mimik muka dan gaya. Itupun dah boleh buat orang tergelak. Jalan cerita menarik dan memang timing pun kene. Tak adalah laju sangat sampai tak faham atau lambat sangat sampai jadi lembab. Rasa kelakar pula tengok diorang pakai baju ketat kaler pink tu huhu. Minggu lepas lagi aku dah agak Ah Jambu mesti boleh buat punyalah. Aku bagitahu kawan aku. Then selepas tengok kawan aku cakap.. Betullah apa kau cakap.haha. Apa-apa pun tahniah Jambu! 






2) SEPAH







Aku suka persembahan SEPAH. mungkin mereka bertigakan, jadi sudah ada advantages nya di situ. Cerita memang menarik. Walaupun Mamat tak banyak sangat pun part diakan. Tang Ambulans tu memang kelakarlah. Best! 





3) JOZAN







Hmm, Ramai juga yang aku dengar orang kata Jozan terbaik.. Tapi bagi aku, yep memang malam tu Jozan best.. Dengan latar belakang soundtrack yang memang menarik. Pace nya yang hmm agak laju tu sepatutnya di perlahankan sedikit sebab sampai aku tak faham, pening kepala aku cuba tangkap. Baru nak faham eh dah kene faham yang lain. Tapi memang tak dapat dinafikanlah Jozan memang best malam tu. Macam Charlie Chaplin pun ada. huhu. Aku paling kelakar masa awal-awal persembahan tu. huhu. Then member aku cakap, jalan cerita sama sangat contohnya Zizan macam nak sampaikan yang Johan sebagai pembantu macam useless sebab kantoikan je. Tapi yang lain semua best. Sebab diorang banyak idea nak tentang magik tu. Memang sangat entertaining!






4) NABIL





Adeh aku kesian sangat dengan Nabil. huhu. Sebab Nabil ni sorang-sorangkan tu lah kekurangannya di situ. Selama ni kekuatan Nabil pada kepetahannya bercakap dan melawak. Jadi bila suara dah takde sudah menjadi kekurangan di situ. Tetapi sekurang-kurangnya Nabil mencuba sebaik mungkin dengan props bagai. 




Balas, hmm ok not bad. 


Man, hm aku tak tengok pula.


Amir, hm idea dah ada. Bagi aku idea tu cubalah bagi Nabil buat ke.. mesti lawak punya. Tapi entah kenapa aku memang tak berkenan. Kadang-kadang aku rasa si Amir ni terlalu overconfident walaupun tak lawak mana. Pelik aku. Walaupun orang lain yang lagi hebat masih rendah diri, down to earth tapi Amir ada sedikit bongkak perangainya. Bak kata kawan aku, apehal mamat ni macam mengada sangat! hmm, lagi satu kalau juri tegur dengarlah. Dah memang kita tak hebat mana, baru nak belajar.. dengar dan belajar. Syukurlah boleh sampai minggu ke-7. Ini bukan Raja Lawak tapi Maharaja Lawak. Macam kurang ajar pula bila dia cakap macam tu pada Idham. Tak pasal-pasal si Mamat Khalid nak kene cari ayat, susun elok-elok sebab nak jaga hati kau weh. Haih, diorang tu antara orang besar dalam industri.. Tutup 1 periuk nasi namanya.





Kedudukan Undian






p/s: Akhirnya tersingkir pun AMIR!

4 si gojes suke membebel:

adrinaqamarina said... [Reply]

balas? hek3.

rina setuju. kesian nabil. bila buat silent comedy, kesian la pada orang yang individu, yang berkumpulan macam ada penyelamat.

ingat sepah tak dapat buat sebab diorang kan jenis banyak cakp, tapi tak sangka diorang best!

sangat suka sepah dengan nabil!

jambu pun macam semakin ramai penyokong. tak hairan kalau nanti jambu boleh menang~

tapi nanti kalau final ada sepah, nabil, jozan, memang sengit lagi laa. pergh.

eh terpanjang pulak. hehe

Zil-el-Saif @ The Encik Saif said... [Reply]

Jangan dilarang anak meniti,
Biar melangkah ke sawah padi;
Jangan ditunjuk keangkuhan hati,
Nanti tersingkar tak cukup undi.
-----------------
Zil-el-Saif

Fifieyqa said... [Reply]

Thniah kpd amir sbb tersingkir akhirnye..haha..*gelak jht*

C!k LaYLa PiPi GeBu said... [Reply]

kak intan !!!
layla pon suka jambu...kire peserta paling best jambu..sepah..jozan ngn nabil..tp tulah..kesian si nabil..sbb dia sorunk sorunk..huuuu..nak join lah dia..bg dia tak kaku..heheheh.....agk2 bleh menang tak??

http://ciklaylapipigebu.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails