Wednesday, September 21, 2011

Harga buat mereka yang nak buat rawatan pemutihan gigi @ teeth bleaching?

www.tips-fb.com

Hello Readers,





Topik paling hebat di blog aku, soalan paling kerap yang ditanya oleh pembaca blog aku ni adalah tentang


 TEETH BLEACHING @ TEETH WHITENING @ PEMUTIHAN GIGI.


Tak menang tangan aku nak menjawab setiap emel berkaitan tentang teeth whitening ni. Aku pernah menulis entri tentang pemutihan gigi ni di entri bertajuk 




So, dalam entri tu aku ada menejelaskan beberapa perkara berkaitan dengan teeth whitening ni. Mungkin orang di Malaysia memang kerap minum minuman berkafein selain merokok, maka masalah gigi kuning ini adalah normal. Walaubagaimanapun, perlu diingat.. tak bermakna sekali buat bleaching ni, gigi akan selamanya putih selagi habit anda tak diberhentikan. 



Jadi buat mereka yang tertanya-tanya berapakah kos pemutihan gigi di Malaysia ni, aku nak statekan harga. Tapi untuk klinik kerajaan aku kurang pasti. Klinik ini ialah klinik DR.LEEN. Kalau anda pernah baca blog milik beliau mungkin anda familiar dengan nama DR.LEEN ni. Bagi aku, Dr.Leen ni dah ada banyak pengalaman.. InsyaALLAH. 


Harga pemutihan gigi in office = RM 1000
Produk yang digunakan = Opalescence





Harga untuk 'take home kit' = RM 600
Produk yang digunakan = Beyond






Untuk sebarang pertanyaan bolehlah buat appointment dengan Dr.Leen ye? Di bawah ni ada alamat, nombor phone dan details klinik Dr.Leen.


KLINIK PERGIGIAN DR. LEEN
No 27-1, Jalan Reko Sentral 6,
Reko Sentral, off Jalan Reko,
43000 Kajang.
03-87394039 / 014-6345676


Waktu Rawatan:
Isnin- Jumaat : 10 pagi -9.30 mlm ( rehat: 1.30 – 2.30, 7.15-7.30)
Rabu : TUTUP
Sabtu : 10 pagi - 6 ptg ( rehat : 1.30-2.30ptg)
Ahad : 10 pagi - 2 ptg


Rawatan yang disediakan:
Tampalan, scaling (cuci gigi), cabutan, rawatan saraf, crown, bridge, denture, whitening, rawatan kanak-kanak, orthodontic treatment ( braces ) dan implant



Jadi bolehlah contact Dr. Leen ok? She's good. And baru dapat tahu she's my super senior in STF dulu. huhu. Masa tu aku takde lagi kot. Tapi yang pasti she's SERIKANDI too. 


Kalau nak buat rawatan pemutihan gigi menggunakan latest teknik ZOOM. lagilah mahal huhu. mahu cecah 4-5k tu...


p/s: Nak buka klinik pergigian macam Dr.Leen juga SOMEDAY. InsyaAllah. *big grin*

10 si gojes suke membebel:

Anonymous said... [Reply]

good luck intan! ;)
dimana ada kemahuan, disitu ada jalan.

ni ak nk tanya ni, hari 2 ak ad wat treatment (ak dh lupa dah term dia ape) hahaha..dgn student.
dia suruh ak buat crown. ape purpose dia? ce citer. dia ad explain dlu, pas2 ak lupa dh. then ak google, pas2 ak lupa lagi. hahah..since ko dh bukak topic ni, tumpang tanyalah senang cket;P

btw, bila nk balik sini?


ariza

myQza said... [Reply]

dear, dah balik mesia lom??

Intanberlian said... [Reply]

ariza~

oh mungkin ko buat rawatan RCT @ root canal treatment atau rawatan saraf gigi kot ariza. biasanya kalau lepas buat RCT ni gigi memang tak berapa kuat. jadi disarankan buat crown. untuk elakkan gigi tu pecah. dan biar gigi tu kuat. sebab constantly kite bagi force dekat gigi kan. makan, biting, bercakap dan sbgainya..

insyaALLAH aku balik hujung bulan 11 ni.. huhu.

Intanberlian said... [Reply]

si tedi!

hi ted. huhu lama daku tak menziarah ko.huhu. insyaALLAH intan balik hujung bln11 ni. nape nak buat treatment gigi ke? hik.

Nava Krishnan said... [Reply]

Looks like a great product to try for a beautiful set of teeth but the price seems pretty steep.

Intanberlian said... [Reply]

Nava Krishnan~

huhu miss, actually those set can't be bought thru counter. but u have to go for the dentist for that.

Anonymous said... [Reply]

owh betul. igt dah. better buatla. tp xnk under student dh. serik:S
sapa suruh nk free kan. huhu..

gigi ak dh ad side yg transparentla intan. seramnyaaT_T dah tua dh.

Aksara Dot Com said... [Reply]

As salam

Excuse me, nak tanya sikit... Berapa anggaran harga nak buat rawatan dental bridge di Malaysia?

Hazel
012-9346634

Aksara Dot Com said... [Reply]

As salam,

Berapa harga untuk rawatan bridge?

Mohd Fadzil said... [Reply]

kak, saya ni gemar minum air berkafein. Kalo lepas proses pemutihan gigi tu, boleh tak saya minum air seperti ini tapi setiap kali lepas minum saya berkumur. boleh ke kak?

Related Posts with Thumbnails