Monday, April 26, 2010

Nampak Zip Terbuka. tegur ke buat tak nampak?

www.tips-fb.com

salam semua,


lately ni banyak persoalan bermain di minda.
minta pandangan bersama.huhu.



maaf brad darl. u jadi glamer kat sini.


kalau kau nampak ada seorang lelaki zip seluar dia terbuka. adakah kau akan tegur dia untuk mengelakkan aib apabila lebih ramai orang lagi yang akan melihat zip keadaan itu? aku kata lelaki sebab aku perempuan..

ialah kalau si gadis yang begitu.. tanpa berfikir panjang aku tegur.. kaum sendiri. maruah beb. tegur cepat sebelum ada mata lain melihat..



tapi kalau lelaki aku was2 sedikit. malu pon ada. buatnya dia terpikir.. 


minah ni usha zip seluar aku ke tadi.

kalau tak, takkan dia nampak zip aku terbuka.

atau untuk mengelakkan si lelaki ni malu bila ada si gadis ayu macam aku menegur. cewah.. haha.. entah2 sambil aku menegur sambil merah nyala blushing pipi aku..haha.


apa perasaan lelaki?

patutkah aku si gadis menegur atau kau rasa aku patut biarkan sahaja?






atau terbaik.

bagitahu lelaki lain supaya si lelaki lain itu boleh lah menegur bagi pihak aku?



aku rasa situasi ini serupa juga bila si gadis mengalami masalah  "keperempuanannya". silap hari boleh bendera merah pula di kain mahupun seluar.. kata kasar, tembus lah beb.


kalau aku, malu sangat bila ada lelaki yang menegur.


tetapi adalah tidak adil bila ada yang dah ternampak tetapi tidak menegurkan.


jadi kau si lelaki, bagitahu mana-mana perempuan terdekat di situ supaya memberitahu pada aku..


hmm yeah itu yang terbaik.


teringat kisah seorang sahabat aku, menegur abang di sebuah pasaraya, tidak kuingat namanya.. mydin barangkali.. " zip abang terbuka! " ye sahabatku seorang perempuan.


hoho kekuatan yang tinggi juga mahu menegur.


p/s: pendapat kamu sayang?


p/s: tak sangka follower blog picisan dan tulisan murahan ini dah melepas angka 500.. terima kasih tak terhingga buat kamu dan kamu.. aku sayang kamu.. tanpa kamu siapalah aku... ceh ayat yang memang "lame" kan.hehe.

29 si gojes suke membebel:

Anonymous said... [Reply]

huhu..ade je lect cam tu, tibe2 dy kuar n msuk dwn kuliah, zip dy da tutp. sgan la jugak nk tgur.

Sky8Men said... [Reply]

ala..tegur jela...malu 2 da lumrah.....korang kna brsyukur yg korang msih ade rasa malu, jgn smpai xde rasa malu suda..itu lg truk..eh,ape aku mngarut plak ni..ngeee.. =p

iidyll iceness said... [Reply]

if ak r...
ak tegur jer..
br la ak malu..
tp sbnrnyer org tu yg dtegur lg malu..
so kire sm2 malu r..
huhuhuhu

Hazzy Ishak said... [Reply]

tegur pompuan tu sng lah skit. kalau lelaki pulak...errrrr tak cukup kekuatan lah

Bazilah (^0^) said... [Reply]

haha..cmne ek nk wat..kalo tegur takut dorg pikir len plak kan..hehe..suh laki len yg btau kot :P

zella y said... [Reply]

tu la...serba salah nak tegur ke tak nak tegur.. mklu nk tegur pun, mb tgk muka lelaki tu dulu r..takut2 dia sj je buka zip sbb dia giler sex hehehhe

adrinaqamarina said... [Reply]

a'a la sis...
rina pon penah gak jadi camtu...
tapi rina gitau kan membe lelaki dye la,,,
heee~
ta sampai ati la...
tapi t kalo dye tuduh kte gatal ke...
ha...
siap la...
first and last la...
;)

nich said... [Reply]

aaahh kan.. mesti kite ase serba salah kan..
daripada dia malu dgn lebey ramai org ag bek kite tegor..
tapi malu la plak nak tegor kan..
hahahaahahahaha

mysara said... [Reply]

intan, pd akak.. tgk situasi n tgk org tu mcmana... klu nmpk si lelaki yg terbuka zip tu cam muka perogol bersiri yg dikehendaki atopun bile tgk gadis2 ayu dia tersengih2 cam kelaparan.. baik jgn tegur silap2 dia ngap kt balik dlm erti kata lain dia sje wat gtu utk tarik perhatian.. tp klu jelas nmpk lelaki tu xsengaja dlm situasi tu,.. tegur la sian dia... tp tegur jgn tgk dia n angkat kaki2 cepat n jgn seseklai toleh belkang.. ha kan dua2 xmalu.. hehehe...

saljuhumairah said... [Reply]

pada pendapat aku...tengok zip laki tak tutup..cakap jer dgn slumber...biar lah dia nak ckp apa pun..sbb dia yang malu bukan org yang cakap...

lelaki takkan kata pompuan tuh ushar zip dia punya..lelaki nih ego...hehe..sbb aku lelaki..

ataupun cakap jer pintu gate encik tak tutup rapat.

tak pun dgn hati besi..pegi tolong tutup untuk dia...dia tak kisah..

yusuf mujahidin ™ said... [Reply]

tego je...pastu wt2 muka inesen...
kehkehkehkeh~

tp..malu wo kne tego..
kalo jd cmni mau lari2 anak sambil mengesat airmata dikolar baju..

Zida said... [Reply]

Wahahaha *gelak guling-guling dulu*

Rasanya better tak payah tegur ataupun kan, kita bgitau la kawan lelaki kita kem suruh dia yg tegur kan. HAHA kdg2 benda ni kta ternampak. segan jugak TERtengok. haha

Blog Baru Zida

Miss Izah Mohamed said... [Reply]

bg signal kt dia.. xpun doa dlm ati suh dia pasan.. hehehehe

Kaizen Shinobi.com said... [Reply]

berselapan dengan anda..

cari memana lelaki ke, gtau utk tegur..

tengok keadaan, masa dan tempat la, biar bersesuaian, kalau x kena, bior aje, pandai la sedar sendiri tuh...

hohoho

kalau nak tegur pompuan pon same lah jugak.. ok? hehehe

amirulhazwan said... [Reply]

pergh! sangat2 dilemma!!!

Aku Bah Nie Imah said... [Reply]

pada aq la kan..baik tegur je..jadi xdela dia malu sangat..tapi terangkan..kita xsengaja nak nampak..ternampak..hehehhe :)

FCUTEAM said... [Reply]

kalau jadi macam tu, senang-senang tegur je... bro, zip ko rosak ek?.. hikhik


masuk my blog gak..klik sini



cik helena said... [Reply]

kalau perempuan insyaAlah akan tergur tapi tulah kalu laki was2 lah penah jadik tau, cikhel pasan pastu mintak sorang lagi kawan laki tu tegur..dia punye lah gelak.dia kata dia pon tak pasan kite leh pasan.haha ahh poyo.haha

myQza said... [Reply]

aku tak tegur! :P

abigemok said... [Reply]

kalau ko jumpa aku mcm tu, tolong tegur. malu beb. huhu.

Stargone said... [Reply]

Tegur senyap-senyap.. kalau malu, tolong zipkan balik. hahaha!

nuraarin-life said... [Reply]

bg aarin, perlu tegur utk mengelakkan dia lebih malu di tempat lain...

Tapi cara halus la...macam nie ' cuba abg tegok seluar abg jap' pasti dia tgk zip punya lah...

miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply]

zip terbuka adalah fesyennnnnnnnnn tahu XD

CITY® said... [Reply]

salam bella,
hahhaha..

kalo akak,
kalo kawan yg kita kenal
tegur jer la slow
tapi kalo org tak kenal
segan ke takut dia malu ke
wat derk je la
huhuhu...

tahniah
blog baik punyer
lalallala

ftrhd said... [Reply]

kalau nampak girl atau laki tak zip seluar tegur je..tapi bisik a..jangan lak bagitau guna speker..kang semua nak tengok haha :p

Unknown said... [Reply]

kalau kenal tegur la. kalau tak kenal tak tegur. haha :D

ღKekunangpelangiღ said... [Reply]

bahaya,lepas ni sapa nak jumpa Bellarossa, sila pastikan zip berada dalam keadaan selamat. ^^

Ahn said... [Reply]

aha.aku ade pnglmn doh!siot jek mcm termakan cili lak.dah la time tu kt klj.aku ade satu seluar, zipnye mmg sng gela nk bukak.nk2 time duduk.bile bgn xsedar la zip da tbuka.tgh jln2 mmbe aku tegur.OMG la kan.jauh pulak tu perjalanan.nsb la spe2 xnmpk tp still pkai boxer.ehe

then aku pernah tegur lecturer aku, miss ok! :) dlm lift, aku tgk bagpack die terbuka, aku tegur la."miss, zip terbukak".

xsgke pulak aku die ni otak kuning,aha.ade ke die ckp kat aku,"ish awk ni,igtkn zip ape".aku gelak2 la.da la time tu die pkai bju kurung,mne ade zip!aha

Anonymous said... [Reply]

braper kali tegur en lelaki yg x tutup zip,bl tergur,cpat2 jalan,malu la jg..coz pas first time jmpa bnda mcm 2,mata ni alert kat c2 bl jln2..tp bkn niat gatal,tp mcm bestnya bl dpt tlg org dr ramai org yg lihat,byk kali ppm pon ada gak,zip skirt x ttp,baju trkoyak,btang baju terbuka,mcm2 lg la..

Related Posts with Thumbnails