Friday, January 15, 2010

Buat sesuatu cuba pikir sikitlah!

www.tips-fb.com

ehem..nak menghabiskan masa yang tinggal sisa-sia ni,aku melepak dan meringankan tulang kat kedai atuk aku kat kampung.. maka dengan itu nenek aku pon meluahkan rasa sedih dan tak puas hatinye.aku hanya menadahkan telinga je..

nenek aku cerita, ada sorang pembantu nenek aku kat kedai kopi ni.. hmm boleh dikatakan middle-aged lah.. dah tua pon..rambut dah beruban.. dah ada cucu pon.. mestilah dah berlaki..

tapi ada pulak sorang pakcik yang agak tua juga asik nak kenen-kenen je makcik ni.. yang si makcik ni pon dok melayan.. hari-hari datang..sampai sakit mata dan hati nenek aku. yelah dia kan dah berlaki.. punyalah mengenyam gak lah.. bile laki dia datnag kedai atuk aku nanti dia kata: " dah datang orang tua ni " duk pon jauh-jauh je.. tapi bile pakcik drebar ni datang..wahh2..bukan main lagi..

aku malas nak cakap banyak.. kadang-kadang aku rasa lah orang ni makin tua..makin tak sedar diri dan mngenyam betol perangainya.. yelah laki ko ada depan matakan.. jangan lah wat begitu..pe plak orang lain dok mengata nanti..

memanglah kita yang tengok dari luar ni tak tahu menahu pe yang terjadi.mana tahu diorg ada masalah keluarga suami isteri... tapi secara logiknye.boleh ko buat macam tu? sampai bila ko nak buat macam tu makcik.. janganlah.. kubur dah kata mari tu..rumah pon dah dok halau-halau.. pe salahnya kita betolkan yang salah.. jangan buat lagi benda-benda yang boleh menjatuhkan fitnah.. mulut orang memang payah nak tutup..

pastu bile orang dok mengata..ko tahu marah.. tapi cuba pikir-pikir balik.sedar-sedarkan diri tu..sape sebenarnya puncanya.. aku just harap kita sama-sama sedar pe yang kita buat.. jangan dok syok sendiri..nak buat sesuatu ingat semua perkara.. Allah,suami,anak-anak..masyarakat..

papepon.. lu pikirlah sendiri!!

p/s: minta dijauhkanlah..

6 si gojes suke membebel:

✖sLap mE pLz!™✖ said... [Reply]

itulah mnusia klu nk tao,,,

bellar0ssa said... [Reply]

ragam manusia xpernah cukup dgn ape yang ada...

✖sLap mE pLz!™✖ said... [Reply]

tao tape,,,
ni bru nenek kmu,,,
lom + nenek aq, nenek jrn aku,, nenek jirn2 aku,,, bla bla bla

cik nurulain said... [Reply]

i mmg nyampahs kalau orang tua kutuk tak sedar diri tau. aduh mengapakah? laki yang dia layan tu drebar je pon. alahai. mmg miang tak bertempat. kalau dia bukan bini orang, boleh juga buta kan mata, pekak kan telinga. ini lah tanda akhir zaman kan?

bellar0ssa said... [Reply]

slap me pliz,
huhu.itulah macam2hal.. tapi itu yg aku rindu..

bellar0ssa said... [Reply]

cik nurul ain,
hmm memang meluat dgn orang tua x sedar diri ni.dah mcm orang muda plak..main kenyit2 mata plak..nyampah gile.. sampai anak dia pon dok.ngata mak sendiri.mcm2 hal..pe lah nk jd ngn dunia skrg ni..

Related Posts with Thumbnails