Sunday, July 04, 2010

Hampir Bakar Department Prosthodontics.

www.tips-fb.com

Selamat selamat selamat hari AHAD,


loteh baru balik pasar.terus rasa nak update belog kesayangan.hehe


bila bam2 baca post pasal aku si cuai dan si clumsy ni, Bam2 kata tak tahan nak gelak. ingat banyak kali pon tang jatuh macam katak tetap paling menawan gitu.. rasa nak sekeh laju-laju.


bam2 cakap, awak lupalah.. ada lagi.. aku dok fikir-fikir apa lagi ek, then bam2 pon bagitahu.. ouh. memang aku memang sangat memalukan. tak boleh bawa pergi majlis neh.


ouh yeah. aku hampir bakar department prosthodontics kat kolej aku.



nak tahu cam mana.


adoih.



aku si gelabah ni.. bila dah kelam kabut habis semua benda nak jatuh. habis barang-barang nak jatuh tergolek.. kawan aku suka tegur.. relax-relax lah buat intan.. jangan gelabah sangat.. tengok semua nak jatuh. time tu aku tengah nak buat complete denture (gigi palsu ) dekat seorang makcik tu.


then,


sememangnya kena gunakan api, kalau aku cakap nanti tak paham pula. hah aku cakap.. nak kena buat border moulding, so kena guna blow torch ( dalamnya ada spirit sebagai bahan bakar) entah macam mana, waktu aku nak buat tu.. spirit tu leak kena dekat tepi botol tu.. apa lagi.. api terus ada kat atas botol.. kena kat glove.. aku cuak.. aku campak botol spirit tu.. hamik kau... melambak spirit.. dan semestinya.. di mana ada spirit di situ ada api... merebak kat lantai..


aku tergamam.. orang lain pon.semua dok tengok. tiba-tiba seorang kawan aku curah air.. ok tindakan yang salah le tu.. merebak lagi spirit.. api pon merebak.. gila kecoh.. omg.salah aku. pastu baru lah ada orang yang dok pijak2 dan entah macam mana lagi.. api pon padam. Alhamdulillah.


semua orang dok gelakkan aku.. kecoh2.. akulah si pembakar department. belum lagi.hampir-hampir.. nasib baik tak de pape..lega. sangat.



LAGI?


hari yang indah di KLSENTRAL.. kl sentral lagi.. aku dan bam2 nak pi beli tiket train, aku sibuk-sibuk nak pergi beli.. bam2 ikut je dari belakang.


KAK, TIKET PERGI BANK NEGARA DUA.

DIK, NI KAUNTER PERTANYAAN.

HAH?

akak tu tunjuk atas.

aku pusing belakang,


siot


pakwe hampeh tu tengah gelakkan sakan.


dah tahu aku salah kaunter. boleh pula dia biarkan aku.


rasa nak sekeh. tapi tak sampai..lain kali pakai heels 9 inci macam lady gaga..senang nak sekeh bila rasa perlukan..


LAAAGIII KE?


ouh baru terjadi, di department.. kaan aku tanya, Intan nak pinjam Rs100 boleh? boleh2.. aku pon amik purse.. dan bila aku tengok dalam purse.. semua duit aku hilang!!!! tinggal coins je..


aku gelabah gila. aku pon tak tahu ada berapa dalam tu..


dalam kepala hotak aku ni ada macam-macam.. siapa yang amik? bila masa? macam mana? berapa dalam tu? aku rasa gelabah sampai nak nangis.. tapi aku diam je. aku cakap duit aku hilang.. then aku diam..


aku duduk, aku baca buku. pastu entah macam mana air mata aku meleleh.. dang! eshhh.. batchmates aku yang semua lelaki ni tanya.. kenapa? duit hilang ke? berapa? aku diam je..



bila tengok air mata meleleh. baru ada yang mengaku.. "akulah yang sorokkan.."


kurang asam kan? rasa nak sekeh2 sepak2.. aku pon tak perasan entah bila diorang amik dalam poket labcoat aku.. diorang memang suka kacau aku. rasa geram pon ada.



pernah sekali tu.. sandal aku hilang..dah lah aku dapat kes nak kena buat.. hilang.sorang pon takde dalam bilik tu.. berkaki ayam aku cari sandal aku.. memang dah hangin satu badan masa tu.. bila aku tanya semua diam.. bila aku dah emo.temperature dah naik.. hah baru nak gelabah pulangkan balik.



lelaki memang suka eh kacau-kacau camni?


extreme tahu tak?


sekeh nak?


p/s: Al-Fatihah buat arwah pakcikku yang meninggal dunia disebabkan denggi. Moga roh nya dicucuri rahmat.

5 si gojes suke membebel:

Unknown said... [Reply]

WAA..MMG SKE GELABAH EK...

I PON...CLUMSY~BUT XDE LG BAB2 NK BAKAR2.HAHHA

adrinaqamarina said... [Reply]

rina pernah jugak nak bakar deparment biochem...api naek kat bumbung cam bunga api,...hhuhu

akak jangan gelabah...cool...t sume bnde jadi kelam kabut...yeayh!

iidyll iceness said... [Reply]

ak dh kt,clumsy ko lg hebat dr ak...
so ak ley ar byk bunyi...
muahahaha...
bhya oo kuar dgn ko nie...
kang hbs tbakar ak....:P

nina suhaina said... [Reply]

al-fatihah untuk pacik akak..

err sis..jom la kerja kat hospital sama2..haha..

IntanBerlian said... [Reply]

alinac lover~

hehe. ala tu tak sengaje.

Related Posts with Thumbnails