Friday, April 08, 2011

Jom Teman Aku...

www.tips-fb.com

Photobucket

Malam itu Azie tidur sedikit lewat... 

cuba menghabiskan sisa-sisa kerja rumah yang melambak.. malam makin larut, jam berdenting buat kali yang entah ke berapa.. dicapainya jam tangan sebelah bantal, oh pukul 1 pagi sudah.. Esok mahu ke kelas lagi detik hatinya.. serabut-serabut. 


Malam sedikit sunyi, waktu offlight sudah lama berlalu.. menggagahkan diri menulis Matematik tambahan yang masih bersisa dengan hanya sekadar cahaya lampu koridor. Bila mata pijar, telefon bimbit yang diseludup bawa ke asrama dijadikan sumber cahaya. walaupun hanya sekejapan. Tapi masih mencukupi. 


Argh kenapa sunyi sangat, kisah-kisah hantu yang selalu dicanangkan kakak-kakak senior dan rakan-rakan seasrama mula menjengah. Mengganggu konsentrasi yang kian pudar dek heningan malam yang sunyi. Bunyi pungguk saling bersahutan. argh! sudah, Kenapa bulu roma tegak berdiri. Ke mana ke'machoan'ku di kala orang lain sembunyi di sebalik bantal bila cerita hantu dicanang rakan sekelas. akukan macho. apa aku takut. Cerita ini semua basi, jumpanya tidak.. tapi dicanang seluruh sekolah. kecoh je beb. 


Mata yang kuyu kian menjadi separa... tak boleh tahan ni, bulu roma tak nak turun-turun, nadi berdegup kencang.. 


Tiba-tiba rasa seperti digoyangkan bahu.. siapa pula kacau aku ni? bisik Azie, kacau saja.. terlupa tadi punyalah seram akibat enak dibuai mimpi.. Hilang wajah kacak macho si Rain. argh 4 dalam 1 , siap ada Chansung, Hee chul, Siwon dang! semua tengah berebutkan aku!! Hilang semua impian. hancus!


sayup-sayup terdengar suara, " Azie, tolong teman aku kejap. aku nak pergi bawah nak ambil air panaslah "


" ceh kacaulah kau ni Bulat! aku tengah sedap mimpi ni, tak boleh tunggu esok ke?"


selimut masih diselubung, lalu digapai jam tangan yang baru dibeli, cis baru pukul 3 pagi. 


" ala zie, aku laparlah. aku nak masak megi ni, jom teman aku.. " 


" malaslah lat. aku nak tidur, ko ajaklah orang lain"


eh, tadi bukan si bulat ni tengah berdengkur membuta ke? sekarang nak melantak. sahlah ko bulat detik hati kecil Azie. tapi masih berkeras tak nak bangun, menjeling bulat pon malas. lantaklah gua mahu tidur. Bulat masih tak makan saman, digegarnya Azie.geram.


" Azie, sampai hati kau. pandang aku pun tak. aku lapar.. sekajap sahaja zie" Azie membatukan diri.


" Azie..." suara bulat agak kaku dan dingin. kesian pulaaaa...


lalu dibuka selimut, kebetulan bulat membelakangkan azie.. lalu berpaling melihat bulat.




JOM TEMAN AKU....


Terseringai si bulat... sambil menunjukkan 2 taring. Bukan Bulat! mata merah menyala, baju putih melayang.. dengan rupa muka yang hodoh dan menyeramkan. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! sekuat hati kujerit.. sebelum tak sedarkan diri sempat kujeling Bulat di katil sedang enak dibuai mimpi...




p/s: bosan sangat sampai sempat buat cerita seram ni, by the way ni adaptation dari cerita seram yang sering aku dengar di zaman sekolah dulu.

2 si gojes suke membebel:

tralala said... [Reply]

hahaha..
cerita tipikal lah.

cerita hantu ngan cerita tentang india, india lagi besssttt...
XD

kak Intan, kakak ada blog org malaysia yg tengah belajar kat negara lain tak?
kat indonesia ke, mesir ke, yg banyak cite macam akk gak?
nak cari reference nii
:D

IntanBerlian said... [Reply]

tralala~

huhu, sesekali ke laut cerita takpe gak.haha bosan2.

ada2, cuba carik adrinaqamarina dia student medic dekat mesir. huhu..

Related Posts with Thumbnails