Sunday, March 14, 2010

Berbaloikah engkau jadi GAY atau LESBO hanya kerana kecewa?

www.tips-fb.com

salam bloggers,

pernah tak dengar kisah si gay mahu pun si lesbo ni.. mereka jadi macam itu kerana putus cinta. ataupun kerana kecewa dengan bekas kekasih ke...bekas tunang ke..
 
aku pernah ada kisah seorang rakan.. yang dia putus cinta dengan kekasih dia..dan paling memeranjatkan aku bila rakan aku ni kata dia dah ada pengganti. aku terperanjat bila si pengganti adalah seorang perempuan.aneh nye..aku sedih sebenarnya,sebab dah terang-terang salah.. nabi sendiri tak mengaku umat.. 

dia ni kata, kekasih baru dia ni memahami..tak macam yang lelaki..tak sensitif hal-hal berkaitan dengan hati si dia. jenuh juga aku mencari bait-bait perkataan nak menyedarkan yang si dia ni tersilap langkah.

aku sayangkan dia.aku mesti juga bagitahu yang dia tersilap langkah.. bagi aku, kecewa macam mana pun jangan sampai tersilap langkah..bukan itu caranya.. kita orang ISLAM.. ada pegangan dan iman..sekurang-kurangnya kalau iman pun tak terjaga, malu masih ada..kalau malu tak ada..nauzubillah.. 

cuba pikir secara logik,dia perempuan dah tentu dia paham hati budi kau.. kan Allah dah jadikan manusia berpasang pasangan.. lelaki dan perempuan..fitrah manusia..


kambing hitam

si dia kata pedulikan orang nak kata apa..bagi aku itu gunanya masyarakat.. mereka memang kadang-kadang terlalu busybody.tapi sedar tak yang sebenarnya masyarakat ini penting untuk mengingatkan kita di kala kita sendiri alpa dengan dunia dan keseronokkan..tanpa masyarakat sekeliling, mane mungkin adanya kes ditangkap basah? ialah dah semua pun buat bodoh..buat hal masing-masing..

berbalik pada kisah rakan aku tadi, aku cuba nasihatkan dia..aku kata..sedar tak dia tersalah langkah.. kalau dia bersedih dan merubah diri sampai macam ni sekali, siapa yang rugi..dia bersuka ria..kau pula bergelumang dengan cara hidup songsang kau ni..

ingatlah Allah.. ingatlah mak ayah..mereka besarkan kita dengan didikan yang sempurna dan harapan yang tinggi bukan nak lihat anak mereka jauh tersasar hanya kerana CINTA yang tak seberapa..

dia sendiri kata sedar.. dan kalau ada lelaki yang ikhlas nak menerima dia.dia akan pangku ke pangkal jalan.. yaAllah aku terkedu.. mungkin itu petanda yang baik.tapi tidak bagi aku..kenapa perlu ada lelaki yang menerima baru nak berbalik ke pangkal jalan..

sedar tak kau itu seorang muslimah yang sepatutnya kesedaran itu ada dalam diri sendiri..ini bukan caranya,berulang kali aku katakan.tapi akhir sekali..aku katakan aku hanya mampu berdoa moga kau berubah.. ingatlah berubahnya kita bukan kerana seseorang tapi kerana Allah..itu yang kekal..keikhlasan itu penting..

jangan sesekali berputus asa dengan nikmat Allah.. 

ahh sukarnya memahami hati si gay dan si lesbo ini.. hanya satu je, ingatlah songsang nya engkau bukan kerana sesiapa tapi kerana diri kau sendiri..jangan disalahkan orang lain sekiranya diri kau yang tak mampu menahan ujian dan dugaan Allah..

Allah nak menguji manusia dengan 2 cara:
1) diberinya engkau segala kegembiraan,kemewahan..walhal kau ni lalai gila.. nak semayang tak ada..nak ingat dia jauh sekali.. tapi tanpa putus kau beroleh nikmat Allah.itu cara Allah menguji engkau.. engkau makin sesat dan sesat..

2) diujinya engkau dengan kesusahan..makin kau beribadat,makin susah hidup kau.. tapi kau sedar itu semua rezeki masing-masing...Allah mahu menguji engkau.. jangan sesekali kau membenci Allah hanya kerana ujian itu..sebab itu cara DIA menguji engkau..supaya engkau makin kuat beriman..

jadi bila kesusahan itu datang,itulah cara Allah menguji kita..bila kesenangan dan kemewahan datang juga kau harus bermuhasabah...adakah ini dugaan aku semakin lalai atau anugerah Allah buatku..




 Islam itu indah

p/s: sama-sama kita mengingati diri masing-masing. =D

11 si gojes suke membebel:

koru said... [Reply]

ape kes jadi gay kalau dikecewakan??adeh..singkat tol..

bellar0ssa said... [Reply]

koru~


hah aku pun kurang paham kenapa mesti singkat sangat akal fikiran..

fikaryna said... [Reply]

mcm2 org nih..x ingat dosa pahala..mak ayah lagi..

Farazila said... [Reply]

wah...betul2 kamu marah terhadap golongan ini.....

sukar nk kata apa....
tp sy ada ramai kawan dr golongan ini....

zella y said... [Reply]

sy ade gak member yg kecewa trus jd pengkid...

lps tu dia brubah then bila dia terjumpa blk kwn2 pengkid dia,trus dia berubag jd pengkid blk...

dr hakim said... [Reply]

haiya
haiya
haiya.....

iEra said... [Reply]

pelik tp wujud... kurang paham knape perlu jd cmtu...

bellar0ssa said... [Reply]

kak ryna~


hmm,ingatlah mak ayah kan..susah payah besarkan mereka..

bellar0ssa said... [Reply]

Farazila~


hmm memang marah juga,sebab kenapa nak jadi macam tu..diri sendiri kene tahu..

mungkin kita juga sama-sama mengingatkan mereka..yang mereka ni tersilap langkah..

bellar0ssa said... [Reply]

zella~


saye pun ade ramai kawan macam ni.memang kadang-kedang kita nak tegur..tapi sememangnye agak susah nak menegur kan?

Anonymous said... [Reply]

aku ada gak jumpa kawan aku yang mcm ni time matrik dulu.. kawan2 1 kelas siap panggil n nasihat dia ngan 'bf' dia tu... last2 muka masing2 macam xbersalah.. siap jumpa dorang atas katil lg.. aku harap yang dorang dah berubah, padahal salah sorang tu bekas budak skolah agama.. Itulah namanya dugaan, seronok dengan 'bf' tapi xingat Allah~

Related Posts with Thumbnails