Thursday, March 04, 2010

Hadiah apa kau beri pada emak?

www.tips-fb.com

apa hadiah untuk mak kamu?

nah aku jumpa ini.

mari layankan.


 
credit saharil.com
heh,comel...
nah mak megi sebungkus,,nanti dah masak along 
nak sikit tau mak!! haha.


sebungkus megi pon tak apa.
janji  ikhlas bukan?

kalau nak diikutkan bagi segunung emas pon belum tentu kau dapat balas jasa mak dan ayah. mengandung 9 bulan.muntah sana sini.semua jenis makanan ngidam mak makan semua sebab kau.berat perut tak kira lagi tu.tetap bawa kau sana ke mari.betapa sayangnya..dibelainya kau. dibisik kata-kata indah.dibacakan alunan Al-Quran biar kau menjadi insan berguna.dipastikan kau dapat nutrisi yang cukup supaya kau tak sakit. ayah? dilayannya emak macam permaisuri semata-mata keranakau di dalam sana.kau lah raja sebenarnya bukan?


lahirnya kau disambut dengan linangan air mata gembirawalaupun sekejap tadi mak menahan kesakitan yang tak terperikesakitan yang orang kata paling sakit..tapi paling indah bila kau keluar dengan tangisan pertama kau.peluk cium tak pernahnya cukup..kasih sayang melimpah ruah.malamnya kau merengek.bangun mak berganti pula ayah menjagawalau esok bakal ke tempat kerja.ada dikisah? kau pula bukan kira, orang nak tidur baru kau bangun.orang bangun kau pula tidur..semua itu kebahagiaan mak dan ayah.


nyamuk seekor tak dapat cari makan.malah dimarah  hanya kerana cuba hinggap di pipi gebu kau.walau nyamuk tak mengerti sepatah haram apa mak kata.baju kasut pelbagai warna,sudahlah pakai nya sekejap mana taknya perut kau kejap memboyot.tangan dan kaki dah memanjang.tanda tak muat,beli lah baru.kau mula bertatih,jatuh sikit semua kejar kau..takut berparut.kau bukan kisah,semua yang kau jumpa nak dimasuk ke mulut.bukan kira tajam ke tumpul ke,tahi ke, madu ke,dan segala bagai.


kau pula menjerit bila dipegang,bukan macam waktusebesar lengan ayah dulu.diam saja bila dipegang.puas ayah nak perhatikan kau bila ke supermarket.tak mahu dipegang,mahu berlari bagai supermarket kau yang punya.semakin besar,semakin besar ragam kau..tak mahu ke sekolah.puas dipujuk,ditunggu kau masih begitu.bila sudah mula kenal kawan kau mula hilang ragam.tapi kau bawa ragam lain..kepala batunya kau.payahnya nak jaga.mak kata sepatah,50 patah kau jawab.makin hari makin jauh dari mak dan ayah bukan?ayah dan mak tak dapat belai seperti dulu.cium dahi sikitkau kata malulah kawan tengok..dah besar.ahh egonya kau.


mak dan ayah semakin tua,kau semakin dewasa..kau punyai rupa.menjadi tarikan ramai..igauan si dia.. akhirnya terbina istana indah.tersenyum gembira mak dan ayah.. ijazah sudah,menantu sudah..kini hanya menanti cucu..kerana hanya kau penyambung zuriat.selepas adanya si dia, kau makin lupa siapa dia yang berkorban untuk kau.kau lupa,dulu kau tiada wang,siapa yang kau minta? kau lupa?kau lupa siapa yang habiskan duit titik peluh penat lelah mak ayah kau dulu?



bumi semakin tua..begitu juga mereka.kasih sayang kau diharapkan.kau pula.bertanya kabar usah dikata.nak berjumpa lagilah tiada.duit dikirim tanda ingatan,tapi mereka harapkan belaian dan perhatian.sebelum terlambat pulanglah kau, kerana masa yang lepas tak dapat dikembalikan.jangan bila dah tiada baru kau menyesal,baru kau meratapkerana betapa bodohnya kau..dungunya kau.punyai hati sekeras batu.punyai akal setumpul kayu..bodoh kerana tak berbakti selagi mereka ada..selagi ampun boleh dipinta selagi pipi dan tangan boleh dicium.selagi badan boleh dipeluk...tanda kasih sayang yang tak terhingga sehingga akhir hayat.


ingatlah sebelum terlambat.

ceh macam iklan pulak.

p/s: comel tak gambar kat atas tu.huhu...
p/ss: cuba teka kenapa baby menangis bila keluar-keluar je dari rahim ibu? kenapa itu menjadi petanda yang baik? nak tahu jawapan?huhu..




22 si gojes suke membebel:

Farazila said... [Reply]

baby nanges petanda nya dia sempurna...

dia nanges coz dia dah kene pikul tanggungjawab..huhu,,

err betul ker???

kita selalu minta kat mak mcm2..tp mak kita xpernah minta apa2 dari kita..betul kan?

k.i.w.i said... [Reply]

bg kasih syg. :)

fikaryna said... [Reply]

huhu..cedih baca en3 nih pg2...mmg beso pengorbanan mak kita kan..apa sambungnya..

Fhad said... [Reply]

erk aku sedey plak... hahah.. baby nangis sebab die terkejut tgk bapak die x ensem...

blueCITY® said... [Reply]

hadiah apa utk mak?

ahkak beri apa sahaja yg termampu
selagi mereka masih hidup

doa juga buat mereka

zella said... [Reply]

hadiahkan dgn kasih sayang...
sentiasa igtkan mereka wlupn kita jauh di mata tetap dekat di hati...
skrg kn zaman teknologi...
;)

Hazzy Ishak said... [Reply]

syahdunya

Aus MeLankoLik said... [Reply]

tibe2 aku rase cm tesentuh lak..
kekeke...
nk g peluk mak jap..
hahaha..

psl baby tu , aku x ingat la...
ustza aku pnh cite dulu..
tp time tu aku mamai dlm kelas...
kekeke

nur 'adli azhari said... [Reply]

doa

miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply]

s0 taching lah.







mummyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy ! :((

bellar0ssa said... [Reply]

Farazila~


betul sgt2..mak tak pernah pun minta apa2 kat kita kan..

bellar0ssa said... [Reply]

kiwi~


kasih syg kite belum tentu setanding mereka...

bellar0ssa said... [Reply]

kak ryna~


hmmm pengorbanan yang tak terhingga besarnya..rasa mcm besarnye tanggungjwab kite sebagai seorang emak kan..bakal.huhu

bellar0ssa said... [Reply]

fhad~


haha.sengal la kau.bukan 1st dia tgk muka dokter ke?

bellar0ssa said... [Reply]

sis blue~


argh.mahu juga buat begitu,mahu dekat dengan mak ayah.xsabar balik msia for good.huhu

bellar0ssa said... [Reply]

zella~


stuju! walaupun jauh tapi phone masih ade.=D

bellar0ssa said... [Reply]

Hazzy Ishak~

=D syahdu lagi2 bila duk perantauan cmni.

bellar0ssa said... [Reply]

Aus Melankolik~


hmm ni yang aku jeles.aku nak peluk mak aku gak sekarang.tapi jauhnye T_T

bellar0ssa said... [Reply]

nur 'adli azhari~


yep tepat sekali =D

joegrimjow said... [Reply]

kasih sayang yg tiada belah baginya
konpem mak sayang

bellar0ssa said... [Reply]

joegrimjow~


semestinya.walaupon dari jauh.=D

bellar0ssa said... [Reply]

miss lolly~


=D

Related Posts with Thumbnails