Sunday, March 21, 2010

Sekadar luahan rasa

www.tips-fb.com




bila hati sedih aku nak kau
bila hati perit aku nak kau
bila hati penat aku masih nak kau

tapi bila aku nak kau.
kau mesti nak aku juga.
lantas perhatian itu bertembung.

kadang-kadang aku rasa aneh.
kenapa aku macam ni.
kenapa kalau kau takde aku rasa lemah.
aku sunyi.aku makin sakit.

aku tak boleh bila kau takde.
tapi kau mengerti? aku tak tahu apa patut ku katakan.
sempit segala yang ada.
rasa lelah nak menghela nafas sendiri

aku penat menangis.air mata aku kering.
rasa nak hamburkan semua.
tapi aku ada tahapnya,
entahlah aku masih menanti kau.
masih mencari kau.

kadang-kadang aku sedar,
aku yang racun.aku yang duri
aku bukan madu macam dulu.
aku cuba jadi wangi..tapi aku tetap busuk.
tak semanis madu macam dulu.
walaupun pahit aku masih intan.
aku masih aku.

Alhamdulillah..DIA masih ada.
di saat aku perlukan kau.
mungkin salah masanya aku meminta.
tapi DIA tetap ada.
dalam sendu aku mengharap.
DIA tak pernah kecewa dengan aku.
DIA tak pernah jauh dari aku.
dalam doa pada DIA aku sebut
nama engkau

jangan disalah tafsir.
aku juga tahu kau tak pernah jauh.
kau sentiasa ada untuk aku.
tapi mungkin ada perbedaan yang
kita sendiri masih terkapai-kapai.
ruang masa itu aku harapkan.
sebab aku hanya ada engkau.
selain DIA.
dan DIA yang mengizinkan segalanya
terjadi.

DIA.
sembuh kan aku.
aku nak hati yang kuat.

hati yang mampu menahan liku-liku kehidupan
tidak bisa gentar.
tidak bisa jatuh.
hati ini mahukan kekuatan.
sebab
kau dan aku berbeza.
dan aku masih mahu
perbedaan itu menjadi milik aku.

sebabnya sayang aku masih pada engkau.
makin kukuh.
makin utuh
walaupun onar datang melanda.
kau masih untuk aku.
aku percaya pada DIA.

TERIMA KASIH DIA.

 tak aku tipu.

p/s: abaikan emo aku malam ni..aku sakit..doakan aku sembuh.aku kena kuat..betapa hebatnya dugaan mahu menjadi dentist.. hebatnya dugaan mahu menjadi manusia..

20 si gojes suke membebel:

iidyLL iceneSS said... [Reply]

hop kmu akn sembuh dgn cepat...
if kt xmlalui keadaan emo..kt mmg xde prsaan la cm2...:P

enjelinajolipit said... [Reply]

aku benci dentis bila zaman sekola. bla nampak saja van klinik pegigian, terus aku rasa nak bunuh diri

dr hakim said... [Reply]

intan mahu curahan hati ker kat aku?ym aku jer...im here for u...ceeewah

bellar0ssa said... [Reply]

iidyLL iceneSS~


tq darling.. hmm yep lepas mo baru rasa puas.. =D

bellar0ssa said... [Reply]

enjelinajolipit~



haha terus terang aku pun benci.aku msti lari menyorok..lpas tu tg kad ijau dentist aku dah dupdap.

bellar0ssa said... [Reply]

dr hakim~


thx roy! aku nye ym sgt sengal.next time leh je roger ko.

iidyLL iceneSS said... [Reply]

airmata e2 pgubat luka hati seorg ppuan..(^_^)

zella y said... [Reply]

semoga cepat sembuh...

Farazila said... [Reply]

morning intan...

so mcm ner hari ini??
makin ok ker???

take care!!

helena's said... [Reply]

cikhel suke entry nih!

kata kata yang sempoi.tapi tersentuh :(

joegrimjow said... [Reply]

bak pepatah omputih cakap
live life fullest

bellar0ssa said... [Reply]

iidyLL iceneSS~


hmm thx dear,nangis bukan tanda lemah.nangis bukan tandanya kalah juga..cuba mengumpul kekuatan yang ada.

bellar0ssa said... [Reply]

zella~


thx dear.makin sembuh=D

bellar0ssa said... [Reply]

Farazila~


thx sis..Alhamdulillah getting better dah ni..tq sis.

bellar0ssa said... [Reply]

helena's~


cikhel!! tq dear.. hmm spontan dari hati..uh dah sakit macam keluar.huhu

bellar0ssa said... [Reply]

joegrimjow~


hmm yep.exactly.

✖sLap mE pLz!™✖ said... [Reply]

da sht lom??
smoga sukses,,, **ok x advse aku?? hehe

bellar0ssa said... [Reply]

slap me plz!~


Alhamdulillah dah sihat,huhu maceh.

gummybear said... [Reply]

salam..hai intan..sory,lame x jengah blog intan..

nape ni intan? sedih2 jer..jgn sedih2 ek..kene selalu happy kan diri walaupun pahit tuk ditelan..hu..

bellar0ssa said... [Reply]

gummybear~

hi dear..lame xdgr cerita..busy eh.huhu.. xpe2.paham2.. hmm dah ok da ni.. cmne pahit pon kene telan.hidup tak selalunya indahkan..yg pahit tu la nanti lama2 jadi kenangan manis.

Related Posts with Thumbnails